Close

Aedes-benchmark: vinger aan de pols bij outsourcing van reparatieverzoeken

Woningcorporatie Woonwijze heeft de behandeling van reparatieverzoeken ondergebracht bij een extern bedrijf, zowel de intake als de uitvoering van de reparaties. Uitgangspunt was dat dit geen gevolgen mocht hebben voor de geleverde kwaliteit en de klanttevredenheid. Companen heeft de effecten van de outsourcing in beeld gebracht door voor en na de omschakeling de klanttevredenheid te analyseren. Hierbij is aandacht besteed aan communicatie over de outsourcing en aan de ervaringen van huurders met het bedrijf dat de reparatieverzoeken behandelt. Belangrijke conclusies waren dat bijna alle huurders goed op de hoogte zijn gesteld en dat huurders tevreden zijn over de geleverde diensten. De tevredenheid van de klanten bevestigt de keuze die gemaakt is door Woonwijze en de wijze waarop de omschakeling is ingericht.

Lees hier meer over de toepassing van de Aedes-benchmark.

Contact over klantonderzoek
Onze adviseurs Jeroen Wissink en Jeroen Lijzenga helpen u hiermee graag verder. Wij staan voor hoogwaardig onderzoek, waarmee wij uw vragen om zetten naar markt- en klantinformatie; en daarmee voor u bruikbare kennis. Wij voeren onze onderzoeken volledig zelf uit en hebben hiervoor o.a. een eigen veldwerkafdeling. Hierdoor garanderen wij al meer dan 30 jaar hoge responsscores en dito antwoordkwaliteit.

23 oktober 2016